صندلی غذاخوری کودک و نوزاد

یکی از وسایلی که مادران از زمان بارداری و تهیه سیسمونی نوزاد در فکر خریدش هستند، صندلی غذای نوزاد است. واقعیت این است که همه نوزادان به صندلی مخصوص غذا خوری نیاز ندارند و خرید این صندلی در لیست ضروری سیسمونی جایی ندارد. با این وجود اگر می خواهید فرزند شما از همان دوران نوزادی به نشستن روی صندلی غذا عادت کرده و محل مشخصی برای غذا خوردن داشته باشد، بهتر است صندلی مخصوصی برای او در نظر بگیرید و هنگام خرید به انواع صندلی های غذا توجه داشته باشید.

صندلی غذای نوزاد استاندارد
این صندلی غذای نوزاد طراحی ساده ای دارد و ممکن است آن را از جنس پلاستیک، چوب، فلز یا ترکیبی از آنها در بازار ببنید. این صندلی تجهیزات مدرنی ندارد و چند منظوره هم نیست. در واقع با صرف کمترین هزینه می توانید نیاز کودک به داشتن صندلی غذا را تامین کرده و از بابت خرید این وسیله دردسری به دلتان راه ندهید. هر چقدر امکانات صندلی غذای نوزاد و تزئینات آن بیشتر باشد به طور حتم قیمت بالاتری دارد.
نکته: این صندلی غذای نواد قابلیت جابه جایی کمی دارد و تاشو نیست. از این رو فقط در خانه خودتان می توانید از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید مدام این صندلی را از این خانه به خانه دیگری جابه جا کنید یا اهل سفر هستید، صندلی مناسب دیگری را برای غذای نوزاد در نظر بگیرید.

صندلی غذای نوزاد چندکاره
همانطور که از اسمش پیداست، این صندلی برای اهداف مختلفی قابل استفاده است و می توانید با شروع مصرف غذای کمکی نوزاد برای چند کار مختلف از آن استفاده کنید چون قابلیت تغییر دارد.
صندلی های چندکاره طوری طراحی‌شده‌اند که هم‌زمان با رشد کودک، تغییر شکل ‌دهند. اغلب آن‌ها را می‌توان تا 3 سالگی هم استفاده کرد.
گاهی اوقات به این نوع از صندلی غذای کودک صندلی غذای کودک دوکاره و صندلی غذای سه کاره هم می گویند.
در مواردی می توانید با جدا کردن پایه صندلی می توانید این صندلی را روی صندلی غذی بزرگسالان نصب کنید. در این صورت حمل و نقل آن برای استفاده در فضای خارج از خانه یا سفر راحت تر می شود.
صندلی های چندکاره معمولاً 3 بخش تشکیل‌شده‌اند: پایه، نشیمنگاه و سینی. البته در بعضی مدل‌ها، پایه از نشیمنگاه جدا نمی‌شود. با بزرگ شدن کودک هم می‌توان سینی صندلی را جدا کرد تا کودک بتواند همراه با دیگران روی میز غذا بخورد.
یکی از معایب صندلی های غذاخوری چندکاره این است که معمولاً ابعاد بزرگی دارند و به راحتی نمی توانید آنها را تا کنید. در نتیجه اگر در خانه یا آشپزخانه فضای کوچکی دارید به خریدشان فکر نکنید.

صندلی غذای نوزاد با قابلیت تنظیم ارتفاع
مهمترین ویژگی این صندلی همانطور که از اسمش پیداست قابلیت تنظیم ارتفاع آن است. به این ترتیب با بزرگ شدن کودک و حتی تا 5 سالگی او هم می توانید از این صندلی استفاده کنید.
بعضی از مدل های صندلی غذاخوری قابل تنظیم این امکان را دارند که کودکانی با وزن بیشتر هم روی آنها بنشینند. به این ترتیب کودکان بزرگتر را می توانید با خیال راحت روی این صندلی های غذای نوزاد قرار دهید.
از جمله معایب این صندلی غذای نوزاد این است که معمولاً جاگیر است و برای نصل آن دستوالعمل نسبتاً پیچیده ای دارد. از این رو اگر فضای کوچکی در اختیار دارید به خرید این صندلی ها اصلاً فکر نکنید.

 

سیسمونی نوزاد نی نی وب از بدو تولد فرزندتان تا در زمان پرورش برای تامین نیازهای کودکتان در کنار شما والدین عزیز می ماند.
 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 178
برچسب ها : صندلی غذاخوری کودک, خرید صندلی غذاخوری کودک,

تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1400 | 0:41 | نویسنده : نازنین عمرایی |